fizjoterapia

http://fizjokoncept.pl/dla-pacjenta/publikacje/pacjent-z-objawami-w-obrebie-kolana-opis-przypadku Na górze jest 7 kręgów szyjnych (najmniejsze i w najwyższym stopniu ruchome, umożliwiają poruszanie głową w różnych kierunkach). Niżej
Ród, spośród którego wywodził się Konfucjusz był według tradycji spauperyzowaną gałęzią dynastii Shang. Jego ojciec, nosił jednak pospolite godność Kong natomiast służył w charakterze żołnierz natomiast urzędnik wojenny. Konfucjusz urodził się jako latorośl spośród drugiego małżeństwa, zawartego za sprawą Shulianga He w wieku ponad pięćdziesięciu lat w celu spłodzenia zdrowego, męskiego potomka (z pierwszego małżeństwa pył tylko dziewiątka córek tudzież jednego kalekiego syna). Ojciec Konfucjusza umarł podczas gdy syn pył 3 lata. Kontrowersyjny natura jego związku skazał matkę przyszłego filozofa oraz samego Konfucjusza na obecność w odcięciu od czasu rodziny Zajmował się zagadnieniami etycznymi, społecznymi, zaś nawet politycznymi. Był tradycjonalistą stojącym na straży w szerokim zakresie pojętej tradycji. Nauczał nienagannych manier oraz użyteczności gwoli państwa zaś społeczeństwa.

Uważał iż z każdej nazwy wynika cokolwiek, co tworzy istotę rzeczy, do której dana określenie się odnosi. Rzeczy w następstwie tego powinny ostawać w zgodzie spośród tą idealną istotą. Inaczej świat powinna nadawać się nazwie ją określającą. Spośród każdej nazwy, określającej sytuacja społeczne, wynikają konkretne obowiązki a obciążenia. Władyka, minister, ojciec natomiast potomek męski – osoby noszące te nazwy, muszą dopełniać obowiązki wynikające spośród nazwy.

W zakresie cnót podkreślał:

Prawość (yi) – jest powinnością, obowiązkiem, spełnianiem słusznych rzeczy ze względu na zawarte w nich dobro moralne. Nieskazitelność jest zaledwie wtedy prawością, podczas gdy nie ma w niej korzyści. Plon (li) jest przeciwieństwem prawości (yi).
Humanitarność (ren) – „kochanie innych”, człowiek, kto kocha innych jest w stanie dopełniać dla dobra innych swoje obowiązki w społeczeństwie.
Konfucjusz notorycznie nauczał o człowieku ren (humanitarnym), który posiada mnóstwo cnót połączonych w sobie, wtedy wolno humanitaryzm ogarniać w charakterze cnotę doskonałą. W praktyce humanitarności muszą egzystować poważanie gwoli innych.

„Nie czyń innym, czego gwoli siebie nie pragniesz” („Dialogi” XII, 2)
W praktyce humanitarności Konfucjusz wyróżnia:

lojalność przy innych (zhong) – właściwość zasadny, kiedy czyni się gwoli innych owo, co chciałoby się dla siebie.
altruizmu (shu) – przymiot odmowny, nieczynienie innym tego, czego nie chce się w celu siebie.
Z idei prawości Konfucjusz wyprowadza zasadę działania bez nagrody, albowiem jederman człowiek ma obowiązki, które musi dopisać. Zaleta wynikającą z działań nie leży w efekcie, niemniej w podjętym wewnętrznym wysiłku. Należy robić wypełniając obowiązki, zaś efekty zlecić woli Niebios, losowi, przeznaczeniu (ming). Czaić ming znaczy pojmować nieuniknioność świata natomiast w związku z tym nie zwracać uwagi na zewnętrzne porażki albo powodzenia, a działać oraz kończyć swoje obowiązki. Efektem takiego działania jest eudajmonia, gdyż jesteśmy wolni od czasu niepokoju o wspaniałość naszych działań zaś odkąd lęku przedtem porażką. znajduje się 12 kręgów piersiowych połączonych spośród 12 parami żeber: 10 par łączy się spośród mostkiem, tworząc klatkę piersiową osłaniającą ważne narządy oraz zapewniającą swobodne respiracja, dalej 5 kręgów lędźwiowych (są one w najwyższym stopniu obciążone, jak siedzimy lub stoimy) oraz 5 zrośniętych kręgów tworzy gnat krzyżową, która pospołu spośród miednicą osłania pęcherz i narządy układu rozrodczego. Na dole 4–5 zrośniętych kręgów tworzy gnat ogonową. Nie pełnią one żadnej funkcji, są pozostałością po przodkach.
Podczas gdy kręgosłup jest odciążony, np. podczas leżenia na plecach, płyta międzykręgowy nasiąka kiedy gąbka. Jak stoimy bądź siedzimy, oddaje ciecz z powrotem na pozornie. Wobec tego rankiem jesteśmy o 1 cm wyżsi niż wieczorową porą. Dolny postępy a redukcja sprężystości kręgosłupa przy osób starszych tłumaczy się m.in. zmniejszoną zdolnością dysków do pobierania wody.
Każdy kręg ukończony jest z trzonu, łuku natomiast 3 wyrostków: 2 poprzecznych i 1 kolczystego. Wyrostki poprzeczne sąsiadujących ze sobą kręgów tworzą stawy, pokryte chrząstką a wypełnione płynem maziowym, co zmniejsza tarcie oraz sprawia, że powierzchnie stawowe ślizgają się bez problemu, umożliwiając zginanie, rektyfikacja, ruchy boczne oraz skrętne całego kręgosłupa.
Kręgi poukładane niejaki na drugim stanowią osłonowy przewód kostny gwoli rdzenia kręgowego. Od czasu niego otworami międzykręgowymi odchodzą rodowód nerwowe. Raz po raz w wyższym stopniu się rozgałęziają, tworząc sieć przewodzącą impulsy pomiędzy mózgiem zaś resztą ciała. Nerwy w odcinku szyjnym odpowiadają wewnątrz ręce, w piersiowym w ciągu kadłub, w lędźwiowym w środku nogi.
Kręgi porozdzielane są krążkami międzykręgowymi, potocznie nazywanymi dyskami. Album jest wypełniony z pierścienia włóknistego, który otacza jajo miażdżyste wypełnione galaretowatą substancją. Spełnia ono funkcję łożyska kulkowego, umożliwiającego ruchy między sąsiednimi kręgami. http://fizjokoncept.pl/o-nas
Dysk utrzymuje kręgi w odpowiednich odstępach, amortyzuje wstrząsy, przejmuje siłę nacisku zaś rozkłada ją równomiernie na całą powierzchnię, gdy siedzimy. Przez wzgląd temu kręgi nie zderzają się zaś nie miażdżą. http://www.fizjokoncept.pl Kulsza trzaskające to przesuwanie się napiętego pasma powięziowego powyżej występem kostnym krętarza truchło udowej. Inna jego nazwa to kulsza przeskakujące. Kulsza trzaskające oznacza, że w konkretnych pozycjach kość biodrowa wydaje obdarzony charakterem, trzeszczący fonia. Z rzadka wywołuje żałoba, częściej jest to niedogodność, acz dolegliwości bólowe mogą pojawić się z od czasu do czasu.